Ελληνική Δημοκρατία
Περιφέρεια Ηπείρου - Region of Epirus
 
 
Υπουργείο Εσωτερικών
Υπουργείο Εσωτερικών - ΓΓΔΔ - ΗΔ
Εθνική Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης
ΕΣΠΑ
’τομα με Αναπηρία και ΜΜΕ
Μπήκες ΚΕΠ!
Μαθητικός διαγωνισμός "Οι Αρχές του Γκέτεμποργκ και της Λισσαβόνας
  Αρχική σελίδα Εκτύπωση σελίδας Προσθήκη στα Αγαπημένα
Επισκεψιμότητα:
Μετρητής επισκέψεων
Τελευταία ενημέρωση:
Αρχική | Εφημερίδα της Υπηρεσίας | Ε.Δ.Α. Ηπείρου | Χάρτης τόπου | Συνδέσεις | English | Επικοινωνία
ΠΟΛΙΤΕΙΑ
Το πρόγραμμα ΠΟΛΙΤΕΙΑ αφορά την πρωτοβουλία του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης για εκσυγχρονισμό της οργάνωσης και λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης, τόσο σε κεντρικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης.
Είναι γεγονός ότι για πολλά χρόνια τώρα η δημόσια διοίκηση υπολειτουργεί και η λειτουργία της δε διασφαλίζει το σεβασμό και την εφαρμογή βασικών αρχών όπως η νομιμότητα, η διαφάνεια και η ισότητα ευκαιριών. Η ανάγκη διοικητικής μεταρρύθμισης είναι επιτακτική, όχι μόνο για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, αλλά και για να πάψουν οι πολίτες της χώρας μας να είναι αποδέκτες υπηρεσιών αμφισβητούμενης ποιότητας.

Το πρόγραμμα ΠΟΛΙΤΕΙΑ είναι το σύνολο ενεργειών και δράσεων, που σχεδιάστηκαν και ήδη υλοποιούνται από το ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α., με στόχο την αποτελεσματική μεταρρύθμιση στο χώρο της Δημόσιας Διοίκησης και της Αυτοδιοίκησης. Η επιτυχημένη εφαρμογή του προγράμματος ΠΟΛΙΤΕΙΑ θα εξασφαλίσει την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη, την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία των Δημοσίων Υπηρεσιών και της Αυτοδιοίκησης και τη δυναμική μετάβαση της χώρας μας σην πραγματικότητα του 21ου αιώνα.
Το Πρόγραμμα αρθρώνεται στους παρακάτω 10 άξονες:

1. Ποιότητα των υπηρεσιών για τον πολίτη
· Με ένα τηλεφώνημα στο "1502" εκδίδονται και αποστέλλονται στο σπίτι σας 48 πιστοποιητικά.
· Η απογευματινή εργασία ξεκίνησε και λειτουργεί πιλοτικά σε 8 υπηρεσίες.
· One stop shop. 8 υπηρεσίες ήδη λειτουργούν ως υπηρεσίες μιας στάσης.
· Εκπονούνται οι Χάρτες Δικαιωμάτων των πολιτών.
· Δίνονται πληροφορίες για όλα τα θέματα της διοίκησης στο τηλ. 1464.

2. Βελτίωση της αποτελεσματικότητας των Δημοσίων Υπηρεσιών
Καθιερώνονται:
· Η διοίκηση με στόχους
· Οι δείκτες αξιολόγησης υπαλλήλων και υπηρεσιών
· Η σύνδεση της αξιολόγησης των υπαλλήλων με την απόδοση
· Η σύνδεση της απόδοσης με τον μισθό

3. Ενιαίο και απλό θεσμικό πλαίσιο
· Απλουστεύονται 1.000 διαδικασίες
· Αντικαθίστανται πιστοποιητικά από Υπεύθυνες Δηλώσεις
· Ψηφιοποιήθηκε η Νομοθεσία
· Κωδικοποιείται η Νομοθεσία

4. Αναβάθμιση του Ανθρώπινου Δυναμικού
· Δημοσιεύτηκε το νέο προσοντολόγιο που απαιτεί αυξημένα προσόντα από τους δημοσίους υπαλλήλου.
· Καθιερώθηκε η υποχρεωτική γνώση Η/Υ.
· Ολοκληρώθηκε ο Κώδικας Δεοντολογίας των δημοσίων υπαλλήλων.
· Ξεκίνησε η εκπαίδευση-κατάρτιση υπαλλήλων σε θέματα Νέων Τεχνολογιών και Διοίκησης.
· Αναβαθμίζεται η Σχολή Δημόσιας Διοίκησης.
· Προχωρεί η ίδρυση Σχολής Στελεχών Αυτοδιοίκησης.

5. Ε-government
· Ολοκληρώνεται το ΣΥΖΕΥΞΙΣ που αποτελεί το εσωτερικό ηλεκτρονικό δίκτυο (intranet) όλου του δημόσιου τομέα.
· Δημιουργούνται 1000 κόμβοι σε Δήμους, Νομαρχίες, Περιφέρειες που Προγράμματος ΑΡΙΑΔΝΗ που θα αρχίσουν να λειτουργούν μέχρι το τέλος 2001.
· Ισχύει υποχρεωτικά το Ηλεκτρονικό Πρωτόκολλο σε όλους τους Δήμους, Νομαρχίες, Περιφέρειες και Υπουργεία από 01-09-2001.

6. Αποτελεσματική και όχι ακριβή Διοίκηση
Στοχεύουμε στη δημιουργία μιας ευέλικτης Διοίκησης με μικρότερο κόστος ως ποσοστό το ΑΕΠ, μέσα από επιχειρησιακά προγράμματα όπου κάθε φορέας θα προσδιορίζει το πραγματικό κόστος λειτουργίας των υπηρεσιών του και θα το μειώνει.

7. Περιορισμός του Δημόσιου Τομέα
Οι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι αναβαθμίζονται και ασχολούνται με υποθέσεις που εμπεριέχουν δημόσια εξουσία με σκοπό την εξυπηρέτηση του πολίτη. Οι υπόλοιπες εργασίες θα ανατίθενται είτε σε συμβασιούχους υπαλλήλους, είτε σε ιδιώτες.

8. Διασφάλιση της Διαφάνειας και εφαρμογή της Αρχής Ελέγχου
Δεδομένου ότι ο έλεγχος συνιστά βασική αρχή της Διοικητικής Επιστήμης, το Πολιτεία προωθεί:
· Τη δημιουργία του Συντονιστικού Οργάνου Ελέγχου
· Την ενίσχυση του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης
· Τη λειτουργία του "Συνηγόρου του Πολίτη"
· Τη λειτουργία του Ανώτατου Πειθαρχικού Συμβουλίου από 1-1-2001.

9. Ενίσχυση του διαλόγου
· Καθιερώνεται ο συνεχής και ειλικρινής διάλογος με τους εργαζόμενους στη Δημόσια διοίκηση.
· Εφαρμόστηκε ο θεσμός των συλλογικών διαπραγματεύσεων για πρώτη φορά το 2000 και θα συνεχιστεί βελτιωμένος τα επόμενα χρόνια.
· Λειτούργησε επιτυχώς το Εθνικό Συμβούλιο για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση, με συμμετοχή κομμάτων, φορέων, της Πανεπιστημιακής κοινότητας κ.λ.π.
10. Μεταφορά αρμοδιοτήτων στην Αυτοδιοίκηση
Προωθούμε τη μεταφορά νέων αρμοδιοτήτων και πόρων στην Αυτοδιοίκηση, με βασικό γνώμονα την ολοκλήρωση των διοικητικών υποθέσεων σε ένα επίπεδο, και κατά προτίμηση σε εκείνο το οποίο βρίσκεται πλησιέστερα προς τον πολίτη.

Υφιστάμενη κατάσταση
Στα πλαίσια υλοποίησης του προγράμματος Πολιτεία, μέρος της διαδικασίας για την εκπόνηση του προγράμματος που θα ακολουθηθεί είναι η σύνταξη έκθεσης για την υφιστάμενη κατάσταση και τις δυνατότητες βελτίωσης της Δημόσιας Διοίκησης στο τομέα ευθύνης της Περιφέρειας.
Η υφιστάμενη κατάσταση στους βασικούς τομείς δράσεις θα αποτελούν και τους άξονες προτεραιότητας του προγράμματος Πολιτεία δηλαδή τα θέματα ανθρωπίνου δυναμικού υλικές και άυλες υποδομές, τις εφαρμοζόμενες μορφές διοίκησης σε σχέση με την αποτελεσματικότητα και την αποδοτικότητα της υπηρεσίας και του τρόπου εξυπηρέτησης του πολίτη.

Tα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα καταρτίζονται κατά Περιφέρεια και περιλαμβάνουν εκτός από τις δράσεις της Περιφέρειας και τις βασικές δράσεις που υλοποιούνται από του εποπτευόμενους ΟΤΑ α' και β' βαθμίδας.

Ακολουθεί το συνημμένο ερωτηματολόγιο καθώς και εκθέσεις για την υφιστάμενη κατάσταση με αναφορά:
· Στον αριθμό, τις ειδικότητες και τις κατηγορίες (ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, ΥΕ) των υπαλλήλων, τη σχέση μεταξύ τους και πως μεταβάλλεται (π.χ. πτυχιούχοι, προς μη πτυχιούχους), τη γνώση τους στη χρήση Η/Υ και των νέων τεχνολογιών, τον βαθμό και τον τρόπο επιμόρφωσής τους κ.α.
· Στον υφιστάμενο τεχνολογικό εξοπλισμό, την σχέση υπαλλήλων προς αριθμό Η/Υ τα σημαντικότερα δίκτυα και προγράμματα που υπάρχουν και χρησιμοποιούνται από την υπηρεσία. Θα περιγράφεται επίσης το κτιριακό περιβάλλον από πλευρά της δυνατότητας εξυπηρέτησης του πολίτη και ιδιαίτερα την ΑΜΕΑ. (’τομα με Ειδικές Ανάγκες)
· Στην περιγραφή εφαρμοζομένων διοικητικών μεθόδων για τη βελτίωση της ποιότητας και αποτελεσματικότητας της εργασίας, τον έλεγχο των παραγομένων αποτελεσμάτων συγχώνευσης, βελτίωσης στη λήψη αποφάσεων απλουστεύσεις διαδικασιών κ.α.
· Στην υφιστάμενη σχέση της Διοίκησης με τον πολίτη στον τρόπο πληροφόρησης του κοινού, στον τρόπο ενίσχυσης της διαφάνειας κ.α.
β). Επίσης αναφέρετε τις προσπάθειες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια σε αυτούς τους βασικούς άξονες τα αποτελέσματα καθώς και την αξιολόγηση των προσπαθειών αυτών.
γ). Την επισήμανση των βασικών προς επίλυση προβλημάτων.
δ). Τις προτάσεις σας με στόχο την επίλυση των προβλημάτων που έχουν επισημανθεί.

Ερωτηματολόγιο υφιστάμενης κατάστασης [zip, 24Kb] [xls, 108Kb]

Παρακαλούνται η Δ/νση Αυτ/σης και Αποκ/σης και οι Δ/νσεις Τοπ. Αυτ/σης και Διοίκησης Νομών όπως κοινοποιήσουν άμεσα το παρόν στους ΟΤΑ α' και β' βαθμού που εποπτεύουν και αφού συγκεντρώσουν από αυτούς τα ζητούμενα στοιχεία να τα διαβιβάσουν στην Δ/νση μας μέχρι 12 Νοεμβρίου 2001

Για κάθε πληροφορία μπορείτε να απευθυνθείτε στη Δ/νση Διοίκησης, αρμόδια κα Γ.Γεωργάκη τηλ. 26510 65422
© 2001-2009 Περιφέρεια Ηπείρου Αρχική σελίδα | Χάρτης ιστοχώρου | Συνδέσεις | Όροι χρήσης | Επικοινωνία Διαχειριστής ιστοχώρου