Συνάντηση των εταίρων του Διακρατικού Έργου HIDDEN για την ενίσχυση και υποστήριξη της επιχειρηματικότητας

Print

«Η διαρκής και στενή εποικοδομητική συνεργασία όλων μας, σε ζητήματα διαπεριφερειακής ανάπτυξης αποτελεί μονόδρομο», με τα λόγια αυτά, η Γενική Γραμματέας Περιφέρειας Ηπείρου Δήμητρα Γεωργακοπούλου-Μπάστα κήρυξε την έναρξη των εργασιών της πρώτης συνάντησης των εταίρων του Διακρατικού Έργου HIDDEN που πραγματοποιήθηκε στα Ιωάννινα.

19.10SYNANTHSH__Τη συνάντηση διοργάνωσε η Περιφέρεια Ηπείρου, ως Επικεφαλής Εταίρος του έργου, και πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 19/10/10 στην αίθουσα συσκέψεων της Περιφέρειας με τη συμμετοχή των εταίρων από τη Γαλλία, την Ισπανία, την Ιταλία και την Πορτογαλία.

Το έργο ΗIDDEN, εντάσσεται στο Πρόγραμμα MED και «πρόκειται αναμφίβολα για ένα σημαντικό Έργο» όπως το χαρακτήρισε, στον χαιρετισμό της η Γενική Γραμματέας.

Στόχος του έργου είναι η συγκρότηση ενός γόνιμου επιχειρηματικού περιβάλλοντος, μέσα από τη δημιουργία ενός δικτύου από δημόσιους και αναπτυξιακούς φορείς, το οποίο μέσω στοχευμένων δράσεων θα προωθήσει τη δικτύωση και θα αυξήσει την εξωστρέφεια μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε παραδοσιακούς τομείς, όπως είναι ο τουρισμός, ο αγροδιατροφικός τομέας, ο τομέας της λαϊκής τέχνης και αυτός της αργυροχρυσοχοΐας.

Η Γενική Γραμματέας Περιφέρειας απευθυνόμενη στους εταίρους του προγράμματος εμφανίστηκε αισιόδοξη όχι μόνο για την ευόδωση των Εργασιών της Συνάντησης αλλά και για την εν γένει πορεία του εγχειρήματος γιατί όπως εξήγησε, «είμαι πεπεισμένη, ότι όλοι μας βρισκόμαστε εδώ, αποφασισμένοι να συντονίσουμε τις δυνάμεις μας και να προσφέρουμε τα μέγιστα για την προώθηση του κοινού μας στόχου, που δεν είναι άλλος από την ενίσχυση και την υποστήριξη της επιχειρηματικότητας, την αύξηση της απασχόλησης αλλά και της παραγωγικότητας στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις των Περιφερειών που εκπροσωπούμε».

Στη συνέχεια, η κα. Γεωργακοπούλου-Μπάστα αναφέρθηκε στο αναπτυξιακό μοντέλο που προωθείται μέσα από   συγκεκριμένες δράσεις για την Περιφέρεια Ηπείρου και με το οποίο δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην πράσινη ανάπτυξη, την υγιή επιχειρηματικότητα και τις επενδύσεις, οι οποίες θα παράγουν σταθερό εισόδημα, θα δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας στον τόπο και θα καταπολεμούν την ανεργία.

«Στρατηγική αλλά και ταυτόχρονα βασική αναπτυξιακή μας επιλογή, εξήγησε, αποτελεί η δημιουργία μιας ισχυρής ταυτότητας για την Ήπειρο, μέσα από την αξιοποίηση των συγκριτικών και ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων που διαθέτει ο τόπος και αναφέρομαι στη γεωγραφική της θέση, τους ανθρώπινους και φυσικούς πόρους της, την απαράμιλλου κάλλους φυσική και πολιτιστική κληρονομιά».

Κλείνοντας, επανέλαβε την αναγκαιότητα «της εποικοδομητικής συνεργασίας η οποία μαζί με την πράσινη ανάπτυξη, αποτελούν τα συστατικά και τον καλύτερο σύμμαχο για να ξεπεραστεί η υφιστάμενη οικονομική κρίση και να τεθούν οι βάσεις για ένα καλύτερο αύριο για τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας, που είναι τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις».

 

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Το Έργο ΗIDDEN, συνολικού προϋπολογισμού 1,640,000.00 € συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και από Εθνικούς Πόρους και εντάσσεται στο Πρόγραμμα MED. Έχει ως στόχο την ενίσχυση των δυνατοτήτων των (Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων) ΜΜΕ σε θέματα καινοτομίας και, κυρίως, αφανούς καινοτομίας. Ο όρος αφανής καινοτομία εμπεριέχει την έννοια της ήπιας καινοτομίας, καινοτομίας δηλαδή που εντοπίζεται σε νέες μορφές οργάνωσης των ΜΜΕ, σε νέα business models, και σε νέες λειτουργίες προβολής και προώθησης προϊόντων – υπηρεσιών, όπως το marketing.

Αναγνωρίζοντας την συμβολή των ΜΜΕ στην περιφερειακή οικονομική ανάπτυξη και έχοντας εντοπίσει τα πραγματικά τους προβλήματα, το Έργο σκοπεύει να δημιουργήσει ένα διακρατικό δίκτυο, από δημόσιους και αναπτυξιακούς φορείς από τη Γαλλία, την Ισπανία, την Ιταλία και την Πορτογαλία, το οποίο μέσω στοχευμένων δράσεων θα εργασθεί προς μία συλλογική ανάπτυξη σε θέματα αφανούς καινοτομίας. Καταγράφοντας τις κοινές ανάγκες, τα μειονεκτήματα και τις ευκαιρίες των ΜΜΕ που δραστηριοποιούνται σε παραδοσιακούς τομείς προστιθέμενης αξίας, όπως ο τουρισμός, ο αγροδιατροφικός τομέας και ο τομέας λαϊκής τέχνης και αργυροχρυσοχοΐας, το Έργο θα προωθήσει τη δικτύωση των επιχειρήσεων αυτών και θα αυξήσει την εξωστρέφειά τους.

Απώτερος σκοπός της εφαρμογής εργαλείων για την ανάπτυξη νέων τομέων καινοτομίας είναι η ενίσχυση και υποστήριξη της επιχειρηματικότητας και η αύξηση της απασχόλησης και της παραγωγικότητας. Είναι πλέον κοινώς αποδεκτό ότι η επένδυση στην καινοτομία θα οδηγήσει και σε περαιτέρω ανάπτυξη των επιχειρήσεων που την κάνουν. Το Έργο δίνει έμφαση σε μη τεχνολογικούς τομείς της καινοτομίας, όπως καινοτομία στην οργάνωση της λειτουργίας μίας επιχείρησης, καινοτομίες marketing και καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα.